lördag 26 oktober 2013

Men lille vän, ska du blomma nu?

Vilken oktobervärme! 15 grader och vi njuter i uterummet i kväll med infravärmen på och tända ljus.


 
Dagen har inte varit så trädgårdsaktig precis. Har haft en del andra aktiviteter som pockat på, men dess emellan så har det skruttats runt på tomten! Då kunde jag konstatera att bergenian fått tokrycket och bestämt sig för att blomma! Men lille vännen!
 
 
Malvan har också bestämt sig för att suga ut det sista av säsongen innan den lägger av!




 

Passionsblomman, titta på den! Som den blommat hos oss hela sommaren, och som den fortsätter!
 
 
Den vackraste blomman av dem alla blommar som aldrig förr, och vi är så glada över att hon mår bra efter operationen!
 
Kram och fortsatt trevlig helg!
 

 


2 kommentarer:

  1. Vilken fin passionsblomma! Vad gör du med den nu i vinter? Jag har en rosa och en röd med blå tentakler i mitten. Har klippt ner den röda och gett den en mindre kruka att övervintra i. Den rosa bor än så länge kvar i sin murarhink i växthuset. Tänker ha dem i vinterträdgården, men den är ju inte färdig än. Vill så väldigt gärna att de ska klara sig över vintern.

    Hoppas du har en mysig kväll!

    //Linda

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret. Jag klippte ner min ena passonsblomma rejält. Jag hoppas att den klarar sig!

    Ha det så gott!
    //Linda

    SvaraRadera