fredag 27 december 2013

För att skapa höjd

 
Hurra! L har byggt två rostorn/växtstöd till mig! Det ena av dem syns på bilden. De har en rejäl dimension, 2,40 meter höga och 50 cm långa sidor.
 
Till våren ska de placeras ut på framsidan för att skapa höjd och rumskänsla i trädgården. Jag fantiserar om en klätterros i den ena och en klematis (Summer snow) i den andra. Eller kanske två rosor... Vi får se. Jag älskar klättrande växter!
 

De ska få stå omålade i uterummet över vintern och torka till. Kanske målar vi dem gråsvarta sedan? L byggde en bänk i somras som är gråsvart så det kan kanske passa. Eller också får de vara omålade och bli så där vackert grå av väder och vind? Jag tror att det beslutet får växa fram, liksom beslutet om var de ska stå.

 
God fortsättning!
 
 


3 kommentarer:

  1. Det kommer att bli hur fint som helst. Gråsvart färg på tycker jag låter bäst, speciellt som ni redan har en bänk med den färgen.

    SvaraRadera
  2. Fint! Jag måste lära mig att skapa höjd och att skapa fina maffiga rabatter. Men just när det gäller trädgård så är jag värdelös på att planera. Tappar alltid huvudet när jag går in på en plantskola och tar bara de små söta sakerna som jag blir betagen i ;)

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Vilka fina årskrönikedelar du visar. Det är kul med återblickar tycker jag. Mycket blir faktiskt gjort (och uppvuxet) på ett år, även om det ibland känns som om det står stilla. Tur att man har gamla bilder att påminna sig med.

    Och hurra säger jag också om växtstöden. Han kan den där L minsann! Supersnyggt med den enkla designen och detaljen med de vinklade avsluten i toppen är pricken över i. Där kommer garanterat både rosor och clematis att trivas bra.

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
    Kram Tamara

    SvaraRadera