onsdag 11 december 2013

I gömmorna

TV har inte så stor förståelse för hur många trädgårdsnördar det sitter runtom i landet och bara längtar efter att få se bra trädgårdsprogram. Utbudet är minst sagt skralt. Mörka vinterkvällar kan det hända att man vill krypa ner under en filt, dricka en kopp the och bli underhållen av det som intresserar mest.

Jag har på senare tid upptäckt arkiven på de olika tv-kanalernas hemsidor! Där kan man hitta en del guldkorn. Youtube är också en guldgruva när det gäller trädgårdsprogram.


I gömmorna har jag hittat:
  • SVT:s Öppet arkiv: gamla avsnitt av "Gröna rum".
  • TV8-play: tre säsonger av "Trädgårdstoppen".
  • Youtube: "Gardeners World" med bl.a. Monty Don.

Kanske finns det fler? Jag tar tacksamt emot tips!

Detta var mitt bidrag till "Underbara onsdag" som i dag har temat I gömmorna. Kika in hos Lindas Växthusliv så kan du läsa fler bidrag!

krukmakerskan.blogspot.se

3 kommentarer:

  1. Bra förslag. Trädgårdsprogram kan visas hela året, så drömmarna hålls vid liv.

    SvaraRadera
  2. Min absoluta favorit är Alys Fowler. Hittade hennes program på Youtube. Så fantastiskta. Tänkte på de programmen i går när jag kokade knäck och hur gärna jag skulle vilja se flera. För du har rätt - alldeles för få program på teve för odlarälskare. Det bästa med Alys, i mitt tycke, är att hon är fokuserad på köksträdgården. "The Edible Garden" heter programserien.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Men visst vad bra. det är bara det att jag tittar nästan aldrig på TV eller filmer.
    De är ju inget som säger att jag kan ändra mig. Tack för tipset i alla fall.
    Ha en fin mitt i veckan dag
    kram Meta

    SvaraRadera