söndag 13 april 2014

Är träningsvärk ett vårtecken?

Träningsvärk! Om det fortsätter så här så kommer jag att vara värsta Hulken med stora arm- och ryggmuskler innan sommaren är slut! I måndags fick vi hem 10 kubik jord. Under veckan har vi kärrat ut ett antal lass i alla hjulspår som maskinerna åstadkom som fällde träden.


Vi har fortsatt i helgen och rabattprojektet som påbörjades i höstas har fått en laddning med planteringsjord. Läs mer om det projektet här.


Inne i rundeln ska det bli grus. Här ska vi ha en utemöbel eller några solstolar. Baktill ska en avenbokhäck planteras i en halvmåne och framtill blir det rosor. På var sida ska mina frösådda perenner planteras.


Det är mycket kvar att göra, men det är kul att projektet har gått in i nästa fas. I höstas hann jag bara gräva ut formen på rabatterna, sen har jag gått och glott på det hela vintern och undrat om vi någonsin kommer längre.


Våren framskrider. Här syns att lönnen är sprickfärdig och snart blommar på bar kvist.


Forsythian blommar.


Scillan har brett ut sig lite sen förra året.


Gulsippan slår nog ut i veckan.


Växterna sträcker på sig och piggnar till, en del poppar upp ur jorden efter vintervilan. Även jag, L och Axa har vaknat upp ur våra vinteriden och tar oss an våren med energi! Å vilken härlig årstid!

Vårtecken runtom i landet kan du läsa om genom att klicka på bilden nedan.

http://annicaostlund74.blogspot.se/2014/02/varteckensutmaning-2014.html


Ha en fin vecka! Tredagarsvecka för mig!

10 kommentarer:

  1. Oj, här har vi ett trädgårdsprojekt! det ska bli kul att följa.
    Jo, träningsvärk är väl ett vårtecken. Iallafall om man har fått det från sitt trädgårdsarbete=)). /Knatten

    SvaraRadera
  2. Visst ät det härligt att man har kommit igång med "vårbruket", eller hur!? Och visst är träningsvärk ett typiskt vårtecken. Man kan knappa släpa sig till sängen på kvällarna ibland. *fniss*
    Ska bli jättekul att se din nya "uteplats och rabatt" växa fram. Ser alltså fram mot många bilder.....

    SvaraRadera
  3. Vilket projekt! Och vilka ytor att leka på! Tio kubik är jättemycket att förflytta, men slukas säkert av en stor tomt. Jättesnygg form på rabatten, det kommer att bli helt fantastiskt! Jag har inget stort projekt i år och det kliar i fingrarna när jag ser detta.
    Tack för besöket och din rara kommentar hos mig.
    Ha en bra vecka, den är tre dagars för mig med.
    Marta

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ett projekt! Mycket att göra, men kommer säkert att bli jättefint! Vackra bilder!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med ett helt nytt projekt. Ser spännande ut med litet annorlunda former. Det blir en fin plats att sitta på när häcken vuxit till sig.

    SvaraRadera
  6. Ja, det blir ju starka muskler av sådana projekt!
    Själva ska vi gräva gropar för nya fruktträd snart, och flytta diverse småbuskar som inte växt alls där de står nu, så det lär bli en del grävande här med.
    Kul att ha mycket yta att leka med!
    /Caroline

    SvaraRadera
  7. Det kan det vara! Vilket spännande projekt du håller på med!

    /Jenny

    SvaraRadera
  8. Oh, jord, man kan aldrig få för mycket jord, jag älskar jord och har en släpkärra stående full utanför......men så mycket jord som du fick, jag bara önskar, jag!
    Härliga bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Ja! Den är ett vårtecken. Den där träningsvärken.. =o)
    Så fint det kommer att bli, en härlig plats att vara på/i.
    Vackra bilder du visar!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig jordhög. Det är sånt som skapar avundsjuka bland trädgårdstokar.

    Så fint det kommer att bli, din nya sittplats med rabatter. Vem behöver gym när man kan gräva...

    GLAD PÅSK!
    Kram,
    Maria

    SvaraRadera