söndag 5 juli 2015

Krolliljan blommar



Äntligen blommar krolliljorna! Stolt sträcker den sig högt över sköldpaddsörten! Jag har kikat länge på dem och väntat på att de ska slå ut.

Igår gjorde vi en paus från jordforslandet och åkte till en söt liten marknad på Östgötaslätten. Vi köpte grönsaker, inlagd gurka och fårost, men också en liten planta av buskpion och växtstödet som ses i bild ovanför.

Jag blev väldigt förtjust i växtstödet som är av smitt järn. Det kostade 1 kr per cm, vilket innebar 160 kr. Jag ångrar att jag inte köpte fler!

Idag har arbetet med att få upp jorden på baksidan fortsatt. Det gick bra tills hjulet på vagnen vek sig och arbetet fick ett snabbare stopp än tänkt. Hoppas nu att L kan laga det, att forsla upp jorden med skottkärra törs jag inte tänka på!

 
30 graders värme idag! Snart startar vi grillen!
 
 
Njut!
 
 


5 kommentarer:

  1. Krolliljorna verkliga favoriter. Skulle vilja ha mossor!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Så vacker, hade en som jag flyttade till en annan rabatt, och det gillade den inte. Nu har jag ingen.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Jättefint stöd! Jag har en endaste krollilja, den ska alldeles strax blomma. Kanske borde skaffa fler, de är väldigt fina.

    SvaraRadera
  4. Vakre vakre Martagonliljen. Den er så fin. Mine blomstrer også. Bare å nyte.

    Jannicke

    SvaraRadera
  5. Härligt med krollliljor! Mina blommar nu också... Så glad, så glad för detta!
    Fint växtstöd!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera