onsdag 6 januari 2016

Vår nya familjemedlem!



Får jag lov att presentera vår nya familjemedlem - Rika! Rika är en storpudelvalp precis som Axa och nio veckor gammal.
Det är full fart här hemma nu! Vilken lycka att återigen få höra trampet av små valptassar! Hon är väldigt intensiv och full av bus. Med andra ord alldeles alldeles underbar!

Axa börjar tycka att hon är riktigt rolig, den lille. I början tror jag att hon mest undrade när den skulle åka hem igen. :)

Idag är det 15 minusgrader ute och allt är täckt av ett tjockt lager av snö. Så vackert! Jag har börjat att planera för frösådder och längtar som tokig efter våren.

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Pudlar tycker jag inte man ser ofta, men ni har alltså två. Förstår att den äldre undrade.Finfina hundar. Jag tycker mycket om dem, men är nog för lat för att ha en. Annars är det ju bra att man bara måste gå ut flera ggr per dag. Lycka till med den nya. / Britt

    SvaraRadera
  2. Grattis till den nya bedårande familjemedlemmen. Så söt:) Jag är så sugen på en hund till, men vi får vänta lite det är mycket som ska stämma:)
    Mycket snö ni har, här är det barmark ännu, men det verkar som det kommer på fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya familjemedlemmen. Se härligt ut när de busar i snön.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken riktig liten sötnos ni fått in i familjen, det är ju bara såååå mysigt med de små.....även om de är lite busiga, men valpdoft...mmmm...man bara smälter :)

    SvaraRadera
  5. Satt och letade blommor igårkväll och hittade din blogg. Oj den ska jag spara som bokmärke! Kommer ägna en stor del av dagen idag åt att läsa mig tillbaka hos dig...passar fint en dag som denna när man sitter ensam hemma med flunsa :)

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder!

    Ha det så mysigt med fröerna

    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, nu ser jag att jag redan kommenterat en gång! Kollade inte datumet.
      Allt gott
      /Anette

      Radera