söndag 27 oktober 2013

Det blev lite grävande den här helgen också!

Det fina vädret fortsatte idag. Jag fick tydligen inte nog av grävandet förra helgen utan tog tag i ett riktigt ogräshörn som retat mig sen vi flyttade in.



Här har varit en rabatt en gång i tiden, det märker man på stenarna som ligger under allt ogräs, och de få trädgårdsväxter som tittar upp. Hade nog tänkt att det fick bli nästa års projekt, men så började det som sagt klia i grävtarmen!

L hjälpte mig att gräva och när det var klart åkte vi till trädgårdshandlar'n och köpte torvblock och tio säckar jord/kogödsel. Så här blev resultatet:


Nu har jag vintern på mig att planera vilka perenner som ska växa här. Så länge har jag planterat ett 50-tal tulpanlökar av en vit sort som heter Royal Virgin och en rosa dubbel som heter Margarita.

 
På återseende!
 





2 kommentarer:

  1. Oj! Det var raskt marscherat, men vad gör man när den där tarmen börjar "krångla"... Och tänk så skönt att ha det tråkiga förarbetet gjort när våren kommer. Nu kan du istället sitta och njuta av tulpanblomning. Bra jobbat :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Men åh, en riktig klipphäll i trädgården. Nu blev jag så avundsjuk att jag dånar. Så härligt! Och vilken fin pudel! Så fint det kommer att bli med blommor där. Ser ju redan finfin ut!

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera