söndag 24 november 2013

För fåglarna

Idag har vi haft ett härligt väder. Blåsigt javisst, men solen har visat sig från sin bästa sida och vi har kunnat vara ute i stort sett hela dagen. Förutom långpromenad med vovven så har vi hängt upp lite vinterbelysning utomhus. Gott att ha när man bor på landet!

Mitt dåliga samvete - pelargonerna - har fått flytta från uterummet och in i boden. De mellanlandade i uterummet för att få ljus så lång tid som möjligt, och sen blev de kvar... Attans vad slarvigt av mig, nu har det varit minusgrader senaste dygnen! Hoppas verkligen att de klarar sig. Det är lite varmare i uterummet än utomhus, så jag hoppas. De ser i alla fall pigga ut!

Lyckoklöver och lite kryddor har jag satt ner i källaren, i totalt mörker.



Vi riggade upp fågelmaten också. 

 
 
Den här automaten har vi utanför köksfönstret. Hoppas att vi får lika många besök av småfåglarna i vinter som vi hade förra året. Verkligen underhållande att sitta och titta på!
 
 


2 kommentarer:

  1. Smarta och fina hållare! Jag borde också sätta nät runt mina, men å andra sidan gillar jag när nötskrikan kommer. Tror att jag såg en stjärtmes i dag, men jag är inte helt hundra. De är så fina!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Mmmm, nu är det hög tid att förbereda allt inför vintern för snart kommer den !!

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera