fredag 20 december 2013

Inte ett dugg juligt

När jag lämnade jobbet idag så var det med den där motstridiga känslan som ofta uppträder inför en ledighet. Har jag missat något? Borde jag gå dit på måndag och kolla läget?

Men nej, nu får jobbet klara sig utan mig ett antal dagar. Jag har nämligen JULLEDIGT, och tänker inte visa mig där förrän efter nyårshelgen. Så skönt, och så välbehövligt med lite semester!



Ledigheten firades in av L och mig med blåmusslor till förrätt och köttfärsgratäng till huvudrätt. Ingen julkänsla så långt ögat nådde (om man blundade för julstjärnor och adventsstakar i köksfönstret) och det kändes befriande. Tids nog äter vi julmat så det räcker!


Och L vet min passion! Han hade köpt tulpaner till mig, och känslan av att plocka med dessa krispiga underverk gjorde mig nästan sjuk av vårlängtan!

Ingen julfeeling idag. Men helgen är lång, och på tisdag är det julafton.

Ha en härlig, avstressande helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar