lördag 1 mars 2014

Vad gör man med allt som grott?

 

 
Idag skolade jag om mina paprikasådder. Åtta små plantor fick lyxen att hamna i finaste planteringsjord, under växtlampan bredvid chiliplantorna. Mitt hjärta värker blödig som jag är - resterande plantor (säkert 50 st) hamnade i komposten!
 
Hur gör ni andra med alla "överblivna" sådder? Jag tar hand om så många jag kan, men nu har jag väl tilltaget med både chili och paprika. Visst slänger ni också? En del kan man ju ge bort, men det finns väl gränser för vad släkt och vänner vill ha?! 
 
Jag får väl tänka att i komposten så ingår de ju i vårt kretslopp och det är ju inte så dumt det heller!
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 


3 kommentarer:

  1. Jag sår för mycket varje år. Gav bort massor och när inte det räckte till så startade jag växtloppis. Jättesmart. Då får man in några slantar som man kan lägga på fler plantor.. ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, känner igen mig, men nej. ...jag kan bara inte slänga friska plantor! Jag slutar och vattna dom istället och när dom vissnat kan jag slänga, hehe. Ett sätt är att inte så så många. ..spara fröna till nästa år eller gå ihop med en
    likasinnad och köp frö som ni kan dela på..men ändå bara så några fler (5st) än vad du behöver.
    Ha det gott! /Anna

    SvaraRadera
  3. Slänga plantor? Släng i så fall riktigt långt så det hamnar hos mig. Du har nog frågat fel person om de inte vill ha.

    SvaraRadera