onsdag 28 maj 2014

Månadsbilder i maj


Grönt är skönt! Äntligen kom jag till skott och tog några månadsbilder. Tulpanerna längst bort i tulpanrabatten är bortplockade och istället har jag planterat rosenskära som inte syns än. I torvblocksrabatten i framkant av bilden är mina ljuvliga rosa tulpaner på sluttampen men ännu vackra.



Nu är asparna utanför tomten förlåtna för att de står så grå och trista långt fram på våren. Nu är de frodiga, asplöven darrar och ger en skön trädskugga.


Framsidan. Morötter och jordärtskocka i stora pallkragen, sockerärtor och dill i lilla. Det har grott!


Hej hopp!

4 kommentarer:

  1. Det är en härlig trädgård du har! Jag har kommit av mig helt med att fota månadsbilder. Bra att du påminner:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken omgivning! Att ha en trädgård med sådant här som granne, underbart!
    Månadsbilder? Hm.. kanske det, kanske det =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Ser så lugnt och skönt ut. Här i Wales är det sock inte varmt just nu, ca 14 grader och lite duggregn då och då. Väntar på att få komma ut och njuta av trädgården.

    SvaraRadera
  4. Månadsbilder borde man ta. Det händer ju så mycket hela tiden!
    Så fint ni har det. Så skönt att ha skog och natur så nära inpå.
    Ha det fint!

    SvaraRadera