lördag 31 maj 2014

Väx, för sjutton väx!

Ledigheten är så skön och vi njuter av diverse utflykter och annat när inte vardagen tränger på. Idag har också en ros - Flammentanz - inhandlats, och växttornet som L byggde i vintras har kommit på plats.


Det kommer att bli SÅ BRA, bara rosen nu står ut med sitt lite blåsiga läge och börjar växa som sjutton! ;) Väx, min vän, väx!!!


Ljuvliga kantnepetan har slagit ut i Zetarabatten och humlorna är överlyckliga. Jag njuter också!

 
 
Ha det gott!
 
 


4 kommentarer:

  1. Hoppas vi får se hur det ser ut sen när tornet är fyllt! Här kom äntligen armeringsmattan upp på väggen så klematisen har någonstans att ta vägen. Kantnepetan gillar jag, tycker förresten att den doftar coca-cola när man drar den genom handen. Hade såna men katterna var alltför förtjusta i att rulla sig i den så den var alltid mosad. Har tagit bort den nu men det kommer småttingar överallt fast det är ett par år sedan, till katternas förtjusning.

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Det blir nog hur fint som helst när rosen får fylla ut och svälla över kanterna. Jag kan se det framför mig!

    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  3. Snyggt växtstöd! Jag skulle behöva en uppsjö av dem, här växer rosorna åt alla håll och kastar sig över sina grannar.
    Fin kantnepeta!
    Ha en skön dag och hoppas solen skiner på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Växtstödet blir jättebra till en vacker ros, men just nu är det mest stödet som syns. Men jag ser litet blad så det finns hopp.

    SvaraRadera