måndag 26 maj 2014

Rabatten på berget

 
Rabatten-på-berget blommar. Inga märkvärdigheter kanske, men för mig är det försommarljuvligt och jag kan inte sluta titta. Mossfloxen (som jag trodde var vit när jag planterade den, men som snarare är syrenlila) ligger som en tät matta och är så söt.


Silvernarven ligger i startgroparna för blomning. Gråtimjan blommade inte förra året, vi får väl se om den behagar ge mig den ynnesten i år! I förgrunden en ormbunke som bestämt sig för att han passar på platsen, samt oregano som jag vet humlor och bin kommer att älska i sommar!


Längtar till stäppsalvian växer till sig och bjuder på den blomsterprakt den gjorde hela förra sommaren!



Om man är tvungen att ha en rabatt mitt på ett berg så är det här en väldigt trevlig sådan!

Ha en fortsatt härligt kortvecka!


5 kommentarer:

  1. Vilken fin bergsrabatt! Mycket fint i den!

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Ser jätte fin ut redan nu. Hoppas du visar bilder senare också:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Men så snyggt! En superfin rabatt i så fina mjuka färger som passar in på berget.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Sten och växter ihop ger en annan dimension. Verkligen vackert.
    Rabarberkan minns jag ju inte vem som skrev om. Men receptet var så här: 100 gr smör, 2 dl socker i en kastrull. Tillsätt sedan 2 dl mjöl, 2 ägg, ½ tsk bakpulver o 1 tsk potatismjöl. Alltihop i kastrullen. Ner i en form (behövde inte bröa) och stoppa ner 100 gr rabarberbitar (jag har prövat med äpple och annat också). Hyvla över 100 gr riven mandelmassa. 175 gr i 30 min (min blev klar på 20).
    Så himla enkelt och blev så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du, så himla gott det låter! Tack för receptet! Älskar enkla recept och detta ska absolut provas!

      Radera